niedziela, 2 września 2012

STRACH SIĘ BAĆ, CZYLI KOLEJNA "SZYBKA NOWELIZACJA" MINISTERSTWA SPRAWIEDLIWOŚCI...

Po wczorajszych wydarzeniach nadszedł kolejny dzień, a ja wciąż nie mogę pozbyć się strachu, bo wciąż słyszę słowa "W Ministerstwie Sprawiedliwości trwają już prace nad "Szybką Nowelizacją" dotyczącą KRK, a projekt będziemy chcieli złożyć po wakacjach...". Zapytacie zapewne dlaczego? przecież to dobrze... 

Ja co d
o zasady jestem przeciwna "Szybkim nowelizacjom", bo jak do tej pory historia pokazuje, że chciano dobrze a wyszło jak zwykle... Ale największym przerażeniem napawa mnie myśl, że ową "Szybką nowelizację" przeprowadzą specjaliści z Ministerstwa Sprawiedliwości... Jak już pisałam są oni bardzo kreatywni, ale niestety co projekt jakieś "nowelizacji" czy "nowo tworzonego aktu prawnego" to byk na byku bykiem pogania... Nie wiem czy doczekam się czasów kiedy "Radosna Twórczość Legislacyjna" jaką wyda z siebie Ministerstwo Sprawiedliwości nie będzie wymagała wykładu jakie inne przepisy naruszono, czy nie uwzględniono tworząc ową "Radosną Twórczość Legislacyjną". Oczywiście mam też niestety świadomość, iż "Szybka nowelizacja" będzie oznaczała tyle, że "Radosna Twórczość Legislacyjna" narodzi się w umyśle specjalistów z Ministerstwa Sprawiedliwości, zostanie przelana na papier, a potem owa "Radosna Twórczość Legislacyjna" zostanie wniesiona do Sejmu RP jako projekt poselski, bo tym sposobem uniknie się konsultacji społecznych, których Ministerstwo Sprawiedliwości nie lubi, choć co innego mówi. Choć wdaje się, że głos praktyka powinien być najważniejszym głosem przy tworzeniu prawa. Tym samym koszmarek legislacyjny w postaci "Radosnej Twórczości Legislacyjnej" ma szansę ze wszystkimi wadami trafić do Sejmu RP i być przegłosowany w trybie pilnym, a konsekwencje dla nas obywateli wypłyną przy najbliższej kolejnej aferze, bo znowu wyjdzie, że ktoś czegoś nie przemyślał, albo o czymś zapomniał.

Mam nadzieję, że moje obawy będą płonne i tym razem zostaną uwzględnione wszystkie aspekty związane z Bardzo Ważną Bazą Danych czyli KRK, specjaliści dostrzegą wszystkie sytuacje kiedy sędziowie muszą do niej sięgnąć, dostrzegą problem bazy PESEL, która również jest wykorzystywana w postępowaniach sądowych, i co najważniejsze kompleksowo dostrzegą wszystkie przepisy do których się trzeba odnieść, zmienić i uzupełnić.

Czas pokaże, ale strach pozostaje a ja będę śledzić na bieżąco losy Tej "Szybkiej nowelizacji", ale innych również.





(wpis z 21 sierpnia 2012 r.)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz