niedziela, 2 września 2012

115 PUNKTÓW KRAJOWEGO REJESTRU KARNEGO, CZYLI BIAŁA PLAMA LUB CZARNA DZIURA KRK POLSKI

Jestem dzieckiem PRL… czyli urodziłam się w czasach PRL, ale byłam na tyle mała i niedorosła, że nie doświadczyłam, albo nie rozumiałam tego co się dzie
je. Jednak jeżeli ludzie czuli się tak samo jak ja po przeczytaniu informacji pt. „Odpowiedź na publikacje prasowe dot. Krajowego Rejestru Karnego” to w pełni rozumiem, czemu ludzie podjęli trud zmian w tym kraju…

W owej informacji, poza tym co już opisałam w „CZEGO ZABRAKŁO I CZEGO NIE OPUBLIKOWANO W DZISIEJSZEJ INFORMACJI ZAMIESZCZONEJ NA STRONIE MINISTERSTWA SPRAWIEDLIWOŚCI…”,

PANI DYREKTOR BIURA INFORMACYJNEGO KRAJOWEGO REJESTRU KARNEGO

napisała również cyt. „W celu ułatwienia dostępu do danych gromadzonych organom wymiaru sprawiedliwości, prokuratorom i innym uprawnionym podmiotom, Minister Sprawiedliwości rozporządzeniem utworzył dotychczas 115 Punktów Informacyjnych KRK przy sądach powszechnych i prokuraturach, połączonych elektronicznie z systemem teleinformatycznym KRK, w których można uzyskać zaświadczenia z KRK”.

Pomijając kwestię owych zaświadczeń, bo nie wiem jak one się mają w dobie XXI wieku do „informatyzacji sądów” oraz żądań sędziów i chyba nas obywateli, by zapewnić jak najszybszy i najbardziej sprawny obieg informacji czyli ELEKTRONICZNY, AUTOMATYCZNY system wymiany danych dla sędziów i sądów, uwagę moją zwróciło owe 115 punktów Krajowego Rejestru Karnego…

Nie wiedziałam skąd się wzięło owe 115 punktów, bo nijak nie mogę się doliczyć…

Na tej samej stronie – oczywiście stronie Ministerstwa Sprawiedliwości w zakładce REJESTRY I EWIDENCJE w części pt. KRAJOWY REJESTR KARNY znajduje się następująca pomocnicza informacja:
„Wykaz Punktów Informacyjnych KRK” i jak się na nią kliknie otwiera się bardziej lub mniej czytelny dokument pn.: „WYKAZ PUNKTÓW INFORMACYJNYCH KRAJOWEGO REJESTRU KARNEGO stan prawny od 1.01.2012 r.” (plik:http://bip.ms.gov.pl/Data/Files/_public/bip/krk/wykaz_punkty_krk.pdf).

Jako, że jestem osobą ciekawską, postanowiłam policzyć (bo oczywiście nie ma numeracji) ile tych punktów jest… i albo ktoś zapomniał czego zaktualizować, albo już sama nie wiem…

Matematyka jest jedna i nie wychodzi mi 115 punktów nijak… Ja się doliczyłam 57 punktów !!!

Poszukałam zatem na stronach Rządowego Centrum Legislacji rozporządzenia w tym przedmiocie… I znalazłam to:http://www.dziennikustaw.gov.pl/DU/2012/518/1 i …

EUREKA!!!! odkryłam skąd te 115 punktów!!!

Śpieszę zatem wyjaśnić czytelnikom, że utworzono 2 rodzaje punktów!!!

Te dla wszystkich z wyjątkiem prokuratorów – I JEST ICH 57!!!
oraz dodatkowo cyt. „WYKAZ PUNKTÓW INFORMACYJNYCH KRAJOWEGO REJESTRU KARNEGO DLA PROKURATORÓW” – co wynika z załącznika nr 2 do ww. rozporządzenia… i jest ich 58

Ja się może nie znam, ale SĘDZIA TO NIE PROKURATOR, A PROKURATURA TO NIE SĄD,

a zatem NIE WIEM czemu na publikacje prasowe w sprawie ŻĄDAŃ SĘDZIÓW A NIE PROKURATORÓW (choć 58 punktów dla nich to też żadna rewelacja) pojawia się informacja dotycząca istnienia 115 punktów…

Chociaż nie, przepraszam, oczywiście, że wiem! Ludziom daje się papkę informacyjną ala PRL wprowadzając ich przy tym w błąd, bo liczba „115” wygląda lepiej niż „57”

i znowu się okazuje, że informacja na STRONIE MINISTERSTWA SPRAWIEDLIWOŚCI ma się nijak do rzeczywistości, i śmiem twierdzić, że zgodnie z powiedzonkiem „są trzy rodzaje prawd: cysto prawda, tyz prawda i g... prawda” w tym wypadku znowu należy uznać, że to co na stronie Ministerstwa Sprawiedliwości opublikowano mieści się w tej trzeciej kategorii czyli „g… prawda”.

I jeszcze wtręt na marginesie na koniec – no muszę powiedzieć, że gdyby ktokolwiek z obywateli pozwolił sobie na takie „WYKREOWANIE NOWEJ RZECZYWISTOŚCI” (o czym pisałam już, w „CZEGO ZABRAKŁO I CZEGO NIE OPUBLIKOWANO W DZISIEJSZEJ INFORMACJI ZAMIESZCZONEJ NA STRONIE MINISTERSTWA SPRAWIEDLIWOŚCI…” ) albo wykazałby się taką niekompetencją (nieodróżnianie KIM JEST SĘDZIA A KIM PROKURATOR I ŻE TO NIE TO SAMO) upubliczniając takie dane jak te „Odpowiedź na publikacje prasowe dot. Krajowego Rejestru Karnego” to pewno by musiał się liczyć z poważnymi problemami z pracodawcą… ale przecież w MINISTERSTWIE SPRAWIEDLIWOŚCI obowiązuje zasada połączenia prawa Parkinsona z zasadą Petera (Brawo dla Prezesa Stowarzyszenia Sędziów Polskich „IUSTITIA” za trafną diagnozę), więc nawet takie rzeczy pewno przejdą bez echa…

PANIE MINISTRZE SPRAWIEDLIWOŚCI - WSPÓŁCZUJEMY SPECJALISTÓW Z MINISTERSTWA SPRAWIEDLIWOŚCI!!!





(wpis z 1 września 2012 r.)





dodatek ode mnie: 
 i jeszcze dodam coś: te 57 punktów dla wszystkich (poza prokuratorami) i 58 punktów dla prokuratorów mieści się w ok. 90% jeśli nie więcej w tych samych miastach, bo są głównie przy... Sądach Okręgowych i Prokuraturach Okręgowych...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz